fbpx

משרדים להשכרה בתל אביב

סקירה חצי שנתית – קיץ 2010

אנו נמצאים שנתיים מאז פרוץ המשבר הכלכלי הגדול, שוק הנדל"ן עבר טלטלות רבות אך ניתן לומר כי שוק המשרדים נשאר איתן. אם בתחילת השנה עוד תהינו לאן פניו של שוק המשרדים לאור המימושים בשוק ההון בכלל והנדל"ן בפרט, הרי שהיום ניתן להגיד בבטחה שהכיוון הוא כלפי מעלה.
מגדלי המשרדים בת"א, מתחם הבורסה, ורמת החייל קרובים לאכלוס של 100%. קשה למצוא באזורים אלו שטחים פנויים במגדלי קלאס A+B

אם המגמה בשנת 2008 הייתה ירידה במחירי השכירות, ושנת 2009 התאפיינה באי ודאות וחשש מהעתיד לבוא, הרי שלאט לאט חוזרים המחירים שהכרנו משנת 2007 במגדלי קלאס A.

לאחרונה נעשו מספר עסקאות במגדלים אשר ממחישות את הלך הרוח בשוק, לדוגמא:
  • מגדל גיבור ספורט 90 ש"ח למ"ר.
  • מגדל רוגובין 110 ₪ למ"ר.
  • מגדל אלקו ביגאל אלון 90 ש"ח ברמת מעטפת !!!
  • אמות השקעות (בצמידות לבימ"ש-שאול המלך) 120 ש"ח.
  • מגדל בסר 83 ש"ח.
בנישת משרדים להשכרה בתל אביב ניתן לזהות, כי השטחים הקטנים עדיין דומיננטיים ומחירי השכירות רק עולים, בנוסף ניתן גם לראות התעניינות מחודשת וסגירת עסקאות גם בשטחים הגדולים ( 500 מ"ר ומעלה), העסקים הבינוניים לא חוששים לגדול!!
אנו עדים להתייצבות ועליית מחירים, ולדעתנו נראה שלקראת סוף השנה נדע מחסור בשוק מגדלי היוקרה. לראיה ניתן לראות את קצב האכלוס המחיר של מגדל אלקו, מגדל קרדן ומגדל ששון חוגי – מגדלי היוקרה החדשים היחידים אשר מספקים עדיין חמצן לשוק לאחר שמגדל רוגובין תדהר ומגדל עזריאלי המרובע אוכלסו במלואם.
השתלשלות האירועים הצפויה תביא לעליית מחירים נוספת בשוק היוקרה, אשר יסבול בשנים הקרובות מחוסר בהיצע עד לבנייתם של מגדלי החרש, מגדל הרכבת, מתחם "הארגז" ביגאל אלון, מגדל אמות המחלבות וכמובן מתחם מע"ר בני ברק אשר יספק חלופות איכותיות.
בגזרת הנדל"ן המניב אנו עדים לדרישה ערה מאוד של המשקיעים אשר "קונים" את הכסף בזול מהבנקים לאור הריביות הנמוכות ומאידך, השוק לא מספק אלטרנטיבות טובות מכיוון שהעסקאות המוצעות עדיין משקפות מחירי שכירויות נמוכים. העסקאות המוצעות בשוק משקפות תשואות שנתיות של 6.5-7% .
המשקיעים הסולידיים מבצעים את העסקאות הנ"ל בראיה שמחירי השכירויות יצמחו והתשואה תגדל בהתאם.

לאינפיניטי יועצי נדל"ן מאגר נכסים גדול למכירה ולהשכרה. נשמח כמו תמיד להעניק שירות מקצועי, מהיר, מוקפד ובלתי מתפשר.

דילוג לתוכן